Rekruttert av Heia Nord-Norge

Ronny Jenssen er født og oppvokst i Salangsdalen i Bardu. Nå har han sikret seg en unik mulighet på jobbmarkedet i hjemkommunen.

Ronny (46) lot ikke sjansen gå fra seg da en unik mulighet dukket opp i hjembygda

Ronny Jenssen fra Salangsdalen i Bardu blir leder for kundesenteret hos det nordnorske selskapet Saga Mobil.

Publisert Sist oppdatert
Heia! Husk å følge oss på Facebook:

Saga Mobil er et nordnorsk mobilselskap med hovedkontor på Setermoen i Bardu kommune. Selskapet har satt seg ambisiøse mål for vekst i årene som kommer, og har derfor startet jakten på flere ansatte.

Blant annet jaktet Saga Mobil på en ny leder for kundesenteret som er etablert på Veksthuset på Setermoen, og de behøvde ikke dra langt for å finne en egnet kandidat.

Håndtere og tilpasse seg vekst

Ronny Jenssen (45) har i en årrekke vært ansatt i både Telenor og selskapet Accenture som jobber på vegne av Telenor. Hele tiden har han hatt kontorsted på Veksthuset. 

Samme sted som Saga Mobil har etablert seg med sitt kundesenter. 1. oktober er Jenssen klar for å ta fatt på oppgaven med å bygge videre på Saga Mobils kundesenter.

Kan du tenke deg å jobbe i Saga Mobil? Les mer om selskapet og mulighetene!

– Det blir en utrolig spennende tid framover. Nå har jeg jobbet stabilt på samme plass i mange år, og derfor blir det ekstra godt å kjenne på nye utfordringer, sier Jenssen.

Saga Mobil har rigget seg for solid vekst de kommende årene, både på bedrifts- og privatmarkedet. Da må det også etableres et godt fundament for å ivareta eksisterende og nye kunder.

– Utfordringen her blir å håndtere og tilpasse seg veksten som vil komme. Ingen av våre eksisterende kunder skal få noe dårligere service som følge av veksten, sier Jenssen.

Nytt ansvarsområde

Den nye kundesenterlederen er bosatt i Salangsdalen, ca to mil sør for bygdebyen Setermoen, som er kommunesenteret i Bardu. 

Der har han og kona kjøpt hjemgården av Ronnys far, og familien har ingen planer om å flytte på seg. Derfor kom muligheten hos Saga Mobil som bestilt.

– Slike stillinger som dette vokser ikke på trær i Bardu. Alternativt hadde jeg måttet ukependle til Oslo dersom jeg ønsket meg en tilsvarende jobb i et annet selskap, sier Jenssen.

Det som trigget et jobbskifte ekstra for den erfarne telekom-utvikleren er Saga Mobils oppbygning og utfordrerposisjonen selskapet står i.

– Saga Mobil er et lite selskap med korte beslutningsveier. Her er det rom for å ta raske og viktige beslutninger, og for meg blir det svært spennende å få være med på dette. Samtidig blir det et helt nytt ansvarsområde for meg å være leder for kundesenteret.

Friluftslivet står sterkt i Bardu. Ronny er en typisk bardudøl som trives utendørs på fritiden.

Egen lederform

Ronny Jenssen har ikke hatt lederstilling tidligere, men han kommer inn i en avdeling som foreløpig består av 3-4 personer. Å starte som leder i en litt mindre avdeling ser han på som positivt.

– Da får jeg muligheten til å finne min egen lederform. De er allerede et godt team, og vi skal lære av hverandre, og utfylle hverandre i tiden som kommer.

Saga Mobil har i dag over 6000 kunder. Ambisjonen er å vokse til 30.000 bedriftskunder og 10.000 privatkunder innen 2027.

Er du på jakt etter ny jobb? Se ledige stillinger her

Mer å lese fra Heia Nord-Norge

Powered by Labrador CMS