Heia Nord-Norge vokser:

Selskapet består nå av seks fast anstte: Elisabeth Aspevoll, Marit Nylund, Gard Michalsen, Madeleine Moe, Espen Bless Stenberg, og Kjartan Ridderseth.

Sterk vekst for nordnorsk rekrutteringsbyrå: Har blitt seks fast ansatte som forteller historier og finner folk til nord

Heia Nord-Norge har hatt en eksplosiv vekst siden starten i 2021. Årsaken er en modernisering av hvordan vi markedsfører muligheter og rekrutterer til landsdelen, ifølge gründene Gard Michalsen og Kjartan Ridderseth.

Publisert
Heia! Husk å følge oss på Facebook:

I mai 2021 gikk Kjartan Ridderseth og Gard Lehne Borch Michalsen ut og lanserte ideen om et nordnorsk rekrutteringsbyrå, med mål om å skaffe flere arbeidstakere til en landsdel preget av enorme muligheter og mange ledige stillinger

To og et halvt år senere har selskapet vokst fra to til seks faste ansatte, etter at de siste rekrutteringene var på plass 1. november

Selskapet har hovedkontor i Harstad sentrum, men nå også tilstedeværelse i Vesterålen og Bodø. Og gjør oppdrag over hele landsdelen. 

– Vi er utrolig stolte av det vi har oppnådd det siste året. Vår vekst er en refleksjon av vår lidenskap for å matche dyktige kandidater med mulighetene som finnes i Nord-Norge, sier daglig leder Gard Lehne Borch Michalsen

Kombinerer historiefortelling med digitale kanaler

Heia Nord-Norge har implementert moderne rekrutteringsverktøy som har styrket evnen til å finne de rette kandidatene for kundene sine. 

Sammen med engasjerende historiefortelling og bruken av sosiale medier som Facebook og LinkedIn for å nå de rette menneskene, har det gitt solide resultater for Heia Nord-Norge. 

– Samtidig har vår evne til å dele de unike historiene om nordnorske tettsteder, byer og arbeidsplasser vært en avgjørende suksessfaktor, sier partner og medgründer Kjartan Ridderseth

Både Facebook og LinkedIn tilbyr kraftige annonseringsverktøy som gir muligheten til å rette annonsene mot spesifikke målgrupper. Denne kompetansen har man spesialisert seg på i Heia Nord-Norge, og det har gitt nordnorske selskaper stor verdi i form av flere ansatte.

– Synligheten man får gjennom disse plattformene hjelper oss å nå de riktige kandidatene, og kanskje passive jobbsøkere som ikke er aktiv i markedet, men som likevel kan være interessert i nye muligheter, sier Ridderseth.

Denne historiefortellingen er også kritisk for å nå ut til kandidater gjennom klassisk søk og headhunting, påpeker han. En god presentasjon er viktig når man skal introdusere kandidater for en jobb. 

Skal vi fortelle din historie? Send oss et vink på heia@hnn.no!

Bygger kompetanse i nord

Selskapet understreker videre at det er nettopp kombinasjonen av innhold og distribusjon som gjør at markedsføringen stadig oftere virker. 

– Vi ser at mange legger veldig vekt på data og teknologi, men du kan blåse så mye du vil på bålet, hvis veden ikke er god. Altså: Innholdet på være godt, sier Michalsen. 

– Og her er det viktig for oss å bygge denne kompetansen internt. Jeg er ganske sikker på at vi er det eneste rekrutteringsbyrået i Nord-Norge, kanskje til og med landet, hvor de samme rådgiverne kundne møter i oppstartsmøte, også sitter hands-on på annonseringen, legger han til. 

Nå ser de to gründerne fram til å fortsette arbeidet med å hjelpe nordnorske bedrifter med å bygge sterke team og fortsette den interne veksten i Heia Nord-Norge. 

– Heia Nord-Norge forventer ytterligere vekst og suksess i framtida, og skal fortsette jobben med å bringe dyktige mennesker nordover til en bærekraftig industri og næring i landsdelen, sier Michalsen.

Powered by Labrador CMS